شامپو بدن نمک دریا


شامپو بدن نمک دریا

پوست یکی از اعضای مهم بدن است و به نوعی بزرگترین عضو بدن به شمار می رود. بر روی پوست باکتری های فلور پوست وجود دارند که می توانند در صورت بروز شرایط مناسب رشد تکثیر شده مشکلات پوستبی فراوانی برای شخص ایجاد کنند. یکی از این مشکلات بوی نامطبوع بدن است. مطالعات بسیاری در این زمینه وجود دارد که نشان می دهد که این میکروب ها ممکن است با تولید مولکولهای متعدد مانند آمونیاک، ترکیبات گوگردی فرار و تری متیل آمین، به ایجاد بوی نامطبوع بدن کمک کند. بوی نامطبوع همچنین ممکن است از دهان، پوست، ادرار و... نشأت گرفته باشد. بوی نامبوع بدن ممکن است به خاطر رژیم غذایی و همچنین بیماری هایی مانند دیابت شیرین،  نارسایی کبد، روده و کلیه حاصل شود که در این شرایط باید به سرعت برای درمان بیماری اقدام کرد. کبد بیشتر متابولیت های باکتریایی مشتق شده از روده را متابولیزه می کند بنابراین با کاهش این متابولیت های عموماً بد بوبه رفع بوی بدن کمک می کند. برای مثال تری متیل آمین با بوی قابل توجه را به اکسید تری متیل آمین که ماده ای تقریباً بدون بو است تبدیل می کند و نارسایی آن سبب اختلال در این عملکرد مهم کبد می شود.کلیه نیز با دفع بسیاری از این متابولیت های حاصل از فعالیت باکتری ها در بدن، در رفع بودی نامطبوع بدن نقش مهمی دارد.

بوی بد مزمن ممکن است منجر به مشکلات روانی جدی شود و بیماران مبتلا به بوی بد بدن ممکن است رفتارهای مختلفی را انجام دهند تا تماس با محیط اطراف خود و را به حداقل برسانند، که می تواند منجر به اضطراب، کاهش عزت نفس و کیفیت پایین زندگی به دلیل مشکلات اجتماعی مانند کاهش مراودات روزانه و صمیمیت شود، که ممکن است به افسردگی منجر شود.

مولکولهای بو که عموماً فرارند و از سطح پوست منتشر می شوند، بیشتر از عرق گرفته می شوند، که ناشی از ترشح غدد عرق است. سه نوع اصلی غدد عرق انسان وجود دارند: اکرین (eccrine)، آپوکرین (apocrine) و آپوئکرین (apoeccrine). غدد اكریین مقادیر زیادی عرق تولید می كنند كه بیشتر حاوی آب و الكترولیت است. آنها تقريباً در تمام سطح بدن توزيع شده اند. از طرف دیگر، غدد آپوکرین بیشتر در نواحی زیر بغل، دستگاه تناسلی و اطراف سینه ها قرار دارند. آنها پس از بلوغ فعال شده و کمتر از غدد اکراین عرق ترشح می کنند. عرق آپوکرین بدون بو است و فقط پس از تجزیه توسط میکروارگانیسم های ساکن سطح پوست بد بو می شود. تغییر در تعادل هورمونی، غذای مصرفی و تغییرات متابولیکی ممکن است بر روی ترکیب کمی و کیفی عرق تأثیر بگذارد. به طور کلی تعریق زیاد و به دنبال آن تجزیه ترکیبات عرق توسط باکتری ها منجر به بوی نامطبوع عرق می شود. باکتریها عرق آپوکرین را به مولکولهای فرار بی شماری مانند آمونیاک و اسیدهای چرب زنجیره کوتاه تجزیه می کنند. یکی راه های مهم رفع بوی نامطبوع بدن کاهش سطح باکتری های موجود در پوست است. ترکیبات متعددی برای این منظور معرفی شده اند. به کار بردن ترکیبات طبیعی می تواند انتخاب مناسبی برای این منظور باشد.

استفاده از نمک دریا در بهبود سلامت پوست کاربرد زیادی پیدا کرده است. تفاوت اصلی بین نمک دریا و نمک خوراکی در طعم، بافت و فرآوری آنهاست .نمک دریا از آب دریا تبخیر می شود و حداقل فرآوری روی آن انجام می شود، بنابراین مواد معدنی کمیاب را در خود حفظ می کند. نمک های دریایی طبیعی، حاوی املاح فراوانی است که برای فعالیت سلول ها ضروری هستند. نمک دریا سرشار از مواد معدنی مانند سدیم، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و سایر مواد مغذی است. پتاسیم و سدیم از جمله الکترولیت هایی هستند که برای حفظ پتانسیل غشاء سلولی مفیدند. همچنین پتاسیم به تعادل رطوبت پوست، کاهش درد و سفتی عضلات کمک می کند.

نمک دریا به راحتی از طریق دیواره سلول پوست جذب می شود و باعث رفع واکنش های التهابی شده و مواد معدنی از دست رفته را دوباره به پوست باز می گرداند. نمک دریا با تامین مواد معدنی مناسب موجب روشن شدن رنگ پوست شده و از افتادگی، چین و چروک و پیری زودرس پوست نیز جلوگیری می کند.

مواد معدنی موجود در نمک دریا به مقابله با باکتری هایی که موجب بروز آکنه می شوند، عفونت های پوستی و تسریع در روند ترمیم پوست کمک می کنند. نمک دریا به عنوان یک لایه بردار عالی عمل می کند که منافذ را عمیق پاکسازی می کند وگردش خون را افزایش می دهد و به پوست شما اجازه می دهد تا مرطوب کننده ها و سایر روش های درمانی را جذب کند و باعث می شود پوستی نرمتر و شادابتر داشته باشید. منیزیوم موجود در نمک دریا به عنوان یک ملین بوده و به صورت موضعی موجب نرمی و لایه برداری پوست شده و موجب از بین بردن تنش عضلانی و ایجاد آرامش در آن می شود. این ترکیب به عنوان یک اسکراب طبیعی، سلول‌های مرده پوست را از سطح آن جدا می‌کند و به نرم شدن، سفت شدن بافتهای اطراف آن، افزایش گردش خون محیطی و همچنین بازگرداندن رطوبت طبیعی پوست کمک می نماید. گوگرد موجود در نمک دریا به پاکسازی و درمان آکنه کمک می کند.

شامپو بدن حاوی نمک دریای پرونایس با فرمولاسیون اختصاصی و به دلیل استفاده از نمک دریا، توانایی منحصر به فردی در پاکسازی، لایه برداری و نگه داشتن رطوبت در پوست را دارد و رفع بوی نامطبوع بدن دارد. استفاده از این محصول به دلیل دارا بودن عصاره های گیاهی با خواص ضد میکروبی اثبات شده به راحتی میزان باکتری های موجود بر روی پوست را کاهش داده و از خشکی و ایجاد بوی نامطبوع بر روی بدن جلوگیری میکند. این محصول شوینده ی بسیار مناسبی برای پوست می باشد که در تهیه ی آن علاوه بر نمک دریا با خاصیت آنتی باکتریال قوی از انواع عصاره های گیاهی سرشار از کاروتنوئیدها، فلاونوییدها، ساپونوزیدها و تانن، نیز استفاده شده است. عصاره های موجود در این محصول عبارتند از: عصاره گل همیشه بهار، مرزه خوزستانی، مورد، بادرنجبویه، بومادران و اکالیپتوس. همچنین این شامپو با پاکسازی عمیق منافذ، به رفع جوش و آکنه پوست کمک می کند.

عصاره مورد، مرزه خوزستانی و اکالیپتوس موجود در این محصول علاوه بر دارا بودن خاصیـت آنتی اکسیدانی قوی خواص ضد میکروبی قوی دارند و با تنظیم چربی مناسب باعث رفع بوی نامطبوع بدن می شود. عصاره کالاندولا موجود در این محصول علاوه بر دارا بودن خاصیـت ضد التهـابی، با تسریع در تحریک تشکیل سلولهای جدید، موجب ترمیم و التیــام پوستهای حساس و ملتهب شده، گردش خون را بهبود بخشیده و پوست را تقویت می کند و از ایجاد تحریکات پوستی نیز جلوگیری می کند.

 

References

[1] Kursun S., Acar B., Atakan C., Oztas B., Paksoy C.S. Relationship between genuine and pseudohalitosis and social anxiety disorder. J. Oral Rehabil. 2014, 41, 822-828.

[2] McKeown L. Social relations and breath odour. Int. J. Dent. Hyg. 2003, 1, 213-217.

[3] Youn, S.W., P. Humbert, et al., Cosmetic Facial Skin Type, in Measuring the Skin, Editors. Springer International Publishing 2016, 1-6.

[4] Kim, M.A., et al., The Effects of Sleep Deprivation on the Biophysical Properties of Facial Skin. Cosmetics, Dermatological Sciences and Applications 2017, 2017(7), 34-47.

[5] Piccioni, A., et al., Improving Skin Aging, Skin Hydration and Sensitive Skin with Four Specific Skin Care Products: Results from a Single-Centre, Observational, Prospective Study. Cosmetics, Dermatological Sciences and Applications 2017, 2017(7), 48-56.

[6] Higdon, J. and Drake, V.J. An Evidence-Based Approach to Vitamins and Minerals. Georg Thieme 2012, 214-223.

[7] Higdon, J. and Drake, V.J. An Evidence-Based Approach to Vitamins and Minerals. Georg Thieme 2012, 196–213.

[8] Muscat, J.E. and Huncharek, M.S. Perineal talc use and ovarian cancer: a critical review. Eur. J. Cancer Prev. 2008, 17, 139-146.

[9] Boisseau, A. M., Donatien, P., Surle`veBazeille, J. E., et al. Production of epidermal sheets in a serum free culture system: a further appraisal of the role of extracellular calcium. J. Dermatol. Sci. 1992, 3, 111-120.

[10] Karami, A. et al. The presence of microplastics in commercial salts from different countries. Sci. Rep. 2017, 7, 46173.

[11] Yang, D. et al. Microplastic pollution in table salts from China. Environ Sci Technol. 2015, 49, 13622-13627.

[12] Mohd Nani SZ, Majid FAA, Jaafar AB, Mahdzir A, Musa MN. Potential Health Benefits of Deep Sea Water: A Review. Evidence-based Complementary and Alternative Medicine2016, 2016, 6520475.

[13] Proksh E, Nissen HP, Bremgartner M, Urquhart C. Bathing in a magnesiumrich Dead Sea salt solution improves skin barrier function, enhances skin hydratation, and reduces inflammation in atopic dry skin. Int J Dermatol. 2005, 44(2), 151-157.

[14] Denda M, Katagiri C, Hirao T, Maruyama N, Takahashi M. Some magnesium salts and a mixture of magnesium and calcium salts accelerate skin barrier recovery. Arch Dermatol Res. 1999, 291(10), 560-563.

[15] Halevy S, Sukenik S. Different modalities of spa therapy for skin diseases at the Dead Sea area. Arch Dermatol. 1998, 134(11), 1416-1420.

[16] Hodak E, Gotlieb AB, Segal T et al. Climatotherapy at the Dead Sea is a remittive therapy for psoriasis: combined effects on epidermal and immunologic activation. J Am Acad Dermatol. 2003, 49(3), 451-457.


تهران – خیابان استاد نجات الهی – خیابان شهید صارمی شرقی – شماره ۳۵ – طبقه اول

ارتباط با داروسازی دکتر جهانگیر در واتساپ
Close and go back to page