فیس واش نمک دریا


فیس واش نمک دریا

پوست، با در بر گرفتن 16 %وزن كل بدن، سنگين ترين اندام منفرد بدن است. پوست شامل روپوسـت يـا اپـي درم (epidermis) و ميـان پوسـت (dermis )مـي باشـد. روپوست لايه اي اپيتليال با منشاء اكتودرمي است و درم لايه اي از بافت همبند با منشاء مزودرمي اسـت. ضخامت پوست صورت در نواحی و افراد مختلف متفاوت است و در ناحیه درم مربوط به افزایش سن می شود. چربی زیر جلدی در سراسر پوست صورت وجود دارد.

انواع پوست را می توان به 4 گروه دسته بندی کرد:

 1- پوست نرمال: پوستی که خیلی خشک و خیلی چرب نیست و از نظر چربی کاملا عادی و معمولی است.

2- پوست مختلط: پوست شما ممکن است در بعضی از مناطق خشک یا طبیعی و در برخی مناطق مانند منطقه T (بینی، پیشانی و چانه) چرب باشد. بسیاری از افراد این نوع را در پوست خود دارند.

3- پوست خشک: در این نوع پوست منافذ پوست صورت تقریباً نامرئی هستند و پوست حالت ملتهب دارد و تکه هایی از پوست قرمز و شکننئه است. در این حالت پوست کشش کمتری دارد.

4- پوست چرب: منافذ پوست صورت بزرگ شدهو معمولا چربی ترشح شده بیشتر از حد معمول است. در این نوع پوست جوش های سرسیاه و آکنه دار در سطح پوست قابل مشاهده است.

استفاده از نمک دریا در بهبودسلامت پوست کاربرد زیادی پیدا کرده است. تفاوت اصلی بین نمک دریا و نمک خوراکی در طعم، بافت و فرآوری آنهاست .نمک دریا از آب دریا تبخیر می شود و حداقل فرآوری روی آن انجام می شود، بنابراین مواد معدنی کمیاب را در خود حفظ می کند. نمک های دریایی طبیعی، حاوی املاح فراوانی است که برای فعالیت سلول ها ضروری هستند. نمک دریا سرشار از مواد معدنی مانند سدیم، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و سایر مواد مغذی است. پتاسیم و سدیم از جمله الکترولیت هایی هستند که برای حفظ پتانسیل غشاء سلولی مفیدند. همچنین پتاسیم به تعادل رطوبت پوست، کاهش درد و سفتی عضلات کمک می کند.

نمک دریا به راحتی از طریق دیواره سلول پوست جذب می شود و باعث رفع واکنش های التهابی شده و مواد معدنی از دست رفته را دوباره به پوست باز می گرداند. نمک دریا با تامین مواد معدنی مناسب موجب روشن شدن رنگ پوست شده و از افتادگی، چین و چروک و پیری زودرس پوست نیز جلوگیری می کند.

مواد معدنی موجود در نمک دریا به مقابله با باکتری هایی که موجب بروز آکنه می شوند، عفونت های پوستی و تسریع در روند ترمیم پوست کمک می کنند. نمک دریا به عنوان یک لایه بردار عالی عمل می کند که منافذ را عمیق پاکسازی می کند وگردش خون را افزایش می دهد و به پوست شما اجازه می دهد تا مرطوب کننده ها و سایر روش های درمانی را جذب کند و باعث می شود پوستی نرمتر و شادابتر داشته باشید. منیزیوم موجود در نمک دریا به عنوان یک ملین بوده و به صورت موضعی موجب نرمی و لایه برداری پوست شده و موجب از بین بردن تنش عضلانی و ایجاد آرامش در آن می شود. این ترکیب به عنوان یک اسکراب طبیعی، سلول‌های مرده پوست را از سطح آن جدا می‌کند و به نرم شدن، سفت شدن بافتهای اطراف آن، افزایش گردش خون محیطی و همچنین بازگرداندن رطوبت طبیعی پوست کمک می نماید. گوگرد موجود در نمک دریا به پاکسازی و درمان آکنه کمک می کند.

ژل شست و شوی صورت پرونایس با فرمولاسیون اختصاصی و به دلیل استفاده از نمک دریاحاوی نمک دریا توانایی منحصر به فردی در ترمیم، پاکسازی، لایه برداری و نگه داشتن رطوبت در پوست را دارد. استفاد از ژل شست و شوی صورت نمک دریا پرونایس خشکی و التهاب پوست را کاهش می دهد و پاکسازی عمیق منافذ، رفع جوش و آکنه پوست کمک می کند.

این محصول یک شوینده بسیار ملایم می باشد که در تهیه ی آن علاوه بر نمک دریا با خاصیت آنتی باکتریال قوی از انواع عصاره های گیاهی سرشار از کاروتنوئیدها، فلاونوییدها، ساپونوزیدها و تانن، نیز استفاده شده است. عصاره های موجود در این محصول عبارتند از: عصاره گل همیشه بهار، مرزه خوزستانی، مورد، بادرنجبویه و اکالیپتوس.

ژل شست و شوی صورت پرونایس حاوی نمک دریا در دو نوع مناسب پوست های چرب و معمولی و همچنین خشک و حساس فرموله شده است. محصول مناسب پوست چرب و معمولی برای پوست های چرب و دارای جوش و آکنه طراحی شده است و در این محصول علاوه بر لایه برداری، حاوی عوامل ضد التهاب، تنظیم کننده چربی وpH  پوست نیز می باشد. عصاره مورد، مرزه خوزستانی و اکالیپتوس موجود در این محصول علاوه بر دارا بودن خاصیـت آنتی اکسیدانی قوی خواص ضد میکروبی قوی دارند و با تنظیم چربی مناسب باعث درمان جوش های فعال و پیشگیری از ایجاد جوش های جدید می گردد. ژل شست و شوی صورت پرونایس حاوی نمک دریا، مناسب پوست های خشک و حساس با استفاده از ترکیبات آبرسان بسیار قوی، در کنار پاک سازی پوست، بافتی نرم و لطیف و هیدراته را به مصرف کننده هدیه می دهد. عصاره کالاندولا موجود در این محصول علاوه بر دارا بودن خاصیـت ضد التهـابی، با تسریع در تحریک تشکیل سلولهای جدید، موجب ترمیم و التیــام پوستهای حساس و ملتهب شده، گردش خون را بهبود بخشیده و پوست را تقویت می کند و از ایجاد تحریکات پوستی نیز جلوگیری می کند.

 

References

[1] Youn, S.W., P. Humbert, et al., Cosmetic Facial Skin Type, in Measuring the Skin, Editors. Springer International Publishing 2016, 1-6.

[2] Kim, M.A., et al., The Effects of Sleep Deprivation on the Biophysical Properties of Facial Skin. Cosmetics, Dermatological Sciences and Applications 2017, 2017(7), 34-47.

[3] Piccioni, A., et al., Improving Skin Aging, Skin Hydration and Sensitive Skin with Four Specific Skin Care Products: Results from a Single-Centre, Observational, Prospective Study. Cosmetics, Dermatological Sciences and Applications 2017, 2017(7), 48-56.

[4] Higdon, J. and Drake, V.J. An Evidence-Based Approach to Vitamins and Minerals. Georg Thieme 2012, 214-223.

[5] Higdon, J. and Drake, V.J. An Evidence-Based Approach to Vitamins and Minerals. Georg Thieme 2012, 196–213.

[6] Muscat, J.E. and Huncharek, M.S. Perineal talc use and ovarian cancer: a critical review. Eur. J. Cancer Prev. 2008, 17, 139-146.

[7] Boisseau, A. M., Donatien, P., Surle`veBazeille, J. E., et al. Production of epidermal sheets in a serum free culture system: a further appraisal of the role of extracellular calcium. J. Dermatol. Sci. 1992, 3, 111-120.

[8] Karami, A. et al. The presence of microplastics in commercial salts from different countries. Sci. Rep. 2017, 7, 46173.

[9] Yang, D. et al. Microplastic pollution in table salts from China. Environ Sci Technol. 2015, 49, 13622-13627.

[10] Mohd Nani SZ, Majid FAA, Jaafar AB, Mahdzir A, Musa MN. Potential Health Benefits of Deep Sea Water: A Review. Evidence-based Complementary and Alternative Medicine2016, 2016, 6520475.

[11] Proksh E, Nissen HP, Bremgartner M, Urquhart C. Bathing in a magnesiumrich Dead Sea salt solution improves skin barrier function, enhances skin hydratation, and reduces inflammation in atopic dry skin. Int J Dermatol. 2005, 44(2), 151-157.

[12] Denda M, Katagiri C, Hirao T, Maruyama N, Takahashi M. Some magnesium salts and a mixture of magnesium and calcium salts accelerate skin barrier recovery. Arch Dermatol Res. 1999, 291(10), 560-563.

[13] Halevy S, Sukenik S. Different modalities of spa therapy for skin diseases at the Dead Sea area. Arch Dermatol. 1998, 134(11), 1416-1420.

[14] Hodak E, Gotlieb AB, Segal T et al. Climatotherapy at the Dead Sea is a remittive therapy for psoriasis: combined effects on epidermal and immunologic activation. J Am Acad Dermatol. 2003, 49(3), 451-457.


تهران – خیابان استاد نجات الهی – خیابان شهید صارمی شرقی – شماره ۳۵ – طبقه اول

ارتباط با داروسازی دکتر جهانگیر در واتساپ
Close and go back to page