بالم لب|بالم لب چیست|انواع بالم لب|قیمت بالم لب رنگی|بالم لب دخترانه


بالم لب

لایه بیرونی پوست اپیدرم نامیده می شود و دارای یک پوشش محافظ به نام لایه شاخی است. در زیر اپیدرم شما لایه دیگری از پوست بنام  درم وجود دارد. لب ها مانند بقیه پوست این سه لایه را دارند ولی تفاوت در این است که لایه شاخی لب بسیار نازک تر از هرجای دیگر بدن است. همچنین لب ها برخلاف سایر نقاط پوست غدد چربی که پوست را مرطوب نگه می دارند هیچ غده چربی ندارند و تنها منبع رطوبت لبها بزاق است و به همین دلیل است که آنها می توانند به راحتی در اثر سرما، گرمای شدید، آفتاب و خشکی در داخل و خارج دچار ترک خوردگی و پارگی شود.

لب ها در گرفتن غذا، مکیدن مایعات، صحبت کردن، نوسان و کنترل اندازه دهانه دهان استفاده می شوند. لب ها در برابر گرما و سرما بسیار حساس هستند. لب ها بخشی جدایی ناپذیر از حالت چهره مانند لبخند زدن، اخم کردن و غیره را تشکیل می دهند.

روی پوست لب ها علاوه برغدد چربی فولیکول مو هم وجود ندارد. تفاوت لبها با بقیه پوست بدن این است که لب ها ملانین نیز ندارند. ملانین روش طبیعی بدن برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش است و از آنجا که لب های شما هیچ ملانینی ندارند، در معرض خطر آفتاب سوختگی بیشتری قرار دارند. از آنجا که لب های شما نمی توانند از خود در برابر آسیب های ناشی از آفتاب محافظت کنند، استفاده از بالم های لب حاوی ضد آفتاب بسیار مهم است. لب ها می توانند مانند سایر قسمت های پوست شما دچار لکه های آفتاب سوختگی شود. رنگدانه قرمز یا صورتی لب ها از رگهای خونی زیرین ناشی می شود. مویرگهای قرمز رنگ و پر از خون نزدیک پوست نازک لب ها هستند بنابراین لب ها بسیار آسیب پذیر بوده و به محافظت بیشتری نیاز دارند.

بیماری هایی که به ویژه روی لب ها تأثیر می گذارند شامل هرپس سیمپلکس (تبخال) و لکوپلاکیا (لکه های سفیدی که ممکن است پیش سرطانی باشد). لب ها همچنین ممکن است در اثر خشک شدن بیش از حد توسط هوا، عوامل تحریک کننده شیمیایی، مرطوب شدن ناکافی به دلیل عفونت یا در واکنش به آنتی بیوتیک شکسته و ملتهب شوند.

شکاف لب ها یک بیماری شایع است که در بیشتر افراد اتفاق می افتد. اما در برخی از افراد ممکن است شکل شدیدتری از لب های شکاف خورده ایجاد کنند که به آن cheilitis می گویند. ورم خونی می تواند در اثر عفونت ایجاد شود که مشخصه آن ترک خوردگی پوست در گوشه لب است. شما معمولاً می توانید خشکی لب ها را با یک درمان ساده و اقدامات پیشگیرانه درمان کنید.

با استفاده از محصول مرطوب کننده بالم لب هربکس، نرمی و لطافت را به لب ها برمی گردد. بالم لب هربکس حاوی عصاره طبیعی گیاه ابوالخساء و عصاره بره موم زنبور عسل، اوسرین و ویتامینE  می باشد.

محققان بیش از 300 ترکیب در بره موم را شناسایی کرده اند که مهمترین این ترکیبات پلی فنول ها هستند. پلی فنول ها ترکیباتی آنتی اکسیدانی هستند که خواص درمانی قابل توجهی دارند. بره موم یک ترکیب ویژه به نام پینوسمبرین دارد که یک فلاونوئید است و به عنوان ضد قارچ عمل می کند. همچنین بره موم زنبور عسل خواص ضد التهابی و ضد میکروبی فوق العاده ای دارد به همین دلیل در ترمیم زخم استفاده فراوان دارند.

در این محصول از ویتامین E نیز استفاده شده است. ویتامین E یک مادهموثره ی مفید در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست است. دلیل این که ویتامین E در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست گنجانده شده است این است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. ویتامین E همچنین از پوست در برابر صدمات مستقیم ناشی از اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. بنابراین انتخاب یک محصول مراقبت از لب با ویتامین E می تواند به محافظت از لب های شما در طول روز کمک کند و احتمالاً آسیب ها را پس از پایان روز ترمیم کند.

گیاه ابوالخسا یا هواچوبه (Arnebia euchroma L) به عنوان بهبود دهنده زخم ها و سوختگی ها، از بین برنده ورم ها و یک ترمیم کتتده ی قوی است. ماده مؤثره این گیاه، ترکیبی به نام شیکونین است که در ترمیم زخم و سوختگی و تکثیر سلول های بنیادین پوست، بهبود درد مفاصل، جلوگیری از روند التهاب و اثرات آنتی باکتریال و ضد قارچ موثر واقع شده است. عصاره ی ریشه این گیاه ضد باکتری قوی دارد و مانع از رشد باکتری اشرشیا کولای، سالمونلا باسیلیوس، سودوموناس و استافیلوکوکوس اورئوس و... می گردد.

بالم لب ترمیم کننده و نرم کنندی هربکس به دلیل وجود مواد موثره ذکر شده و فرمولاسیون اختصاصی، رطـوبت را به لب ها برگردانده و بدون ایـجـاد حــس ســنگـینـی بـافــت آن را بـازســازی، آبرسانی و تغذیه می کند.

 

 

References

[1]. Moore KL, Dalley AF. Clinically Oriented Anatomy. Lippincott Williams & Wilkins 1999, 4th Edition.

[2]. Hennekam RC, Cormier-Daire V, Hall J, et al. Elements of morphology: standard terminology for the nose and philtrum. Am J Med Genet A 2009, 149, 61-76.

[3]. Carey JC, Cohen MM Jr, Curry C, et al. Elements of morphology: standard terminology for the lips, mouth, and oral region. Am J Med Genet A 2009, 149, 77-92.

[4]. Azib N, et al. Anatomy and Lip Enhancement. Paris, France; E2e Medical Publishing / Master Collection 4, 2011.

[5]. Standring S. Gray’s Anatomy: The Anatomical Basis of Clinical Practice. Elsevier 2016, 41st Edition.

[6]. Trevidic P, Sykes J, Criollo-Lamilla G. Anatomy of the lower face and botulinum toxin injections. Plastic Reconstruct Surg 2015, 136, 55.

[7]. Brown DL, Borschel GH. Michigan Manual of Plastic Surgery. Lippincott Williams & Wilkins, 2004.

[8] Kim S.H., Kang I.C., Yoon T.J. Antitumor activities of a newly synthesized shikonin derivative, 2-hyim-DMNQS-33. Cancer Letter 2001, 172, 171-175.

[9] Senthil-Kumar M.,Kirubanandan S.,Sripriya R.,Kumar Sehgal P. Triphala promotes healing of infected full-thickness dermal wound. Journal Surgical Research 2006, 144, 94-101.

[10]. www.britannica.com

 


تهران – خیابان استاد نجات الهی – خیابان شهید صارمی شرقی – شماره ۳۵ – طبقه اول

ارتباط با داروسازی دکتر جهانگیر در واتساپ
Close and go back to page