کرم ضد آفتاب رنگی و بی رنگ خاویار


کرم ضد آفتاب رنگی و بی رنگ خاویار

پوست یکی از مهمترین اندام های بدن اولین سد دفاعی بدن در برابر عوامل محیطی به شمار می رود. یکی از وظایف پوست محافظت در برابر میکروب ها و عوامل بیماری زا است. عوامل مختلفی هستند که بر روی پوست تأثیر منفی می گذارند که مهمترین آنها عبارتند از: اشعه ماوراءبنفش (UV)، کمبود آب بدن، ضربه مکانیکی و صدمات جسمی، فعالیت میکروارگانیسم ها و... .

اشعه ماورا بنفش(UV) به دلیل طول موج پایین انرژی بالایی دارد به همین دلیل قرار گرفتن پوست در معرض این اشعه که در نور مستقیم آفتاب وجود دارد سبب آسیب به پوست بدن می شود. از جمله این آسیب ها می توان به سرطان پوست، تیرگی و لک های پوستی، آفتاب سوختگی و چروک پوست اشاره نمود. بهترین راه محاظت از اشعه قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب به مدت طولانی و استفاده از کرم های ضد آفتاب است. به دلیل فواید مهم نورآفتاب برای سلامتی بدن نمی توان از آن صرفنظر کرد بنابراین ترکیبات فیلتر کننده ی اشعه UV موجود در محصولات ضد افتاب با جذب اشعه از آسیب به پوست جلوگیری می کنند. افزایش شیوع سرطان های پوست باعث افزایش استفاده از مواد ضد آفتاب شده است.

اشعه ماورا بنفش طیف گسترده ای از 40 تا 400 نانومتر است.که در زیر طیف وسیعی از اشعه ماورا بنفش با ذکر هر ناحیه بیان شده است.

Vacuum UV (40-190nm), Far UV (190-220nm), UVC (220–290nm), UVB (290–320) and and UVA (320–400nm)

 تابش UVC کوتاهترین طول موج و بیشترین انرژی را دارد و به عبارتی بیشترین پتانسیل برای آسیب بیولوژیکی را دارد اما این تابش توسط لایه اوزون فیلتر می شود و خوشبختانه آسیبی به پوست وارد نمی رساند. دو ناحیه UVA و UVB از نظر پزشکی بسیار مهم هستند. امواج UVB با طول موج کوتاهتر توسط سول های اپیدرم (لایه سطحی پوست )جذب بیشتری دارند و در همین لایه به پوست آسیب می رساند. در صورتی که امواج UVA با طول موج بلندتر ی دارند و عمیق تر در پوست نفوذ می کنند و علاوه بر سلول های سطحی(کراتینولیست اپیدرم)، سلول های عمقی تر(فیبروبلاست های درم) را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

اشعه UVB منجر به تغییراتی در پوست مانندافزایش فعالیت سلول های رنگدانه ای پوست، آفتاب سوختگی و تغییرات مزمنی مثل سرکوب سیستم ایمنی بدن می شود.

اثرات اشعه  UVAمعمولاً پس از مدت طولانی قرار گرفتن در معرض آفتاب حتی اگر دوز آن کم هم باشد آشکار می شود. اشعه UVA باعث آزاد شدن رادیکال ای آزاد می شود که به تدریج به ساختار و عملکرد DNA، غشای سلول و پروتئین های سلولی آسیب می رساند. مطالعات نشان داده شده که UVA فعالیت سلول های آنتی ژن سلول های اپیدرم را مختل می کند و در نتیجه باعث سرکوب سیستم ایمنی بدن می شود بنابراین به رشد سرطان پوست کمک می کند. به طور خلاصه اشعه  UVAمی تواند باعث جهش های ژنی، سرطان پوست، تنظیم نامناسب واکنش های زنجیره ای آنزیمی، سرکوب سیستم ایمنی بدن، پراکسیداسیون لیپدی (آسیب غشایی) و اثرات آلرژیک شود.

یکی از اثرات مخرب اشعه  UVبه پوست، آسیب به کلاژن پوست و در نتیجه پیری زودرس و چین و چروک آن می شود. فیلترهای UV شیمیایی از طریق جذب انرژی، بازتاب و پراکندگی نور خورشید است. چندین ترکیب آلی در محصولات ضد آفتاب گنجانده می شوند تا در برابر طیف وسیعی از اشعه های UVA و UVB محافظت شوند. مواد معدنی دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی، کائولن، تالک،کربنات کلسیم و اکسید منیزیم نیز به عنوان فیلترهای فیزیکی در محصولات ضد آفتاب استفاده می شوند.

محصولات ضد آفتاب علاوه بر محافظت در برابر اشعه های آفتاب حاوی ترکیبات مفیدی برای شادابی و سلامت پوست است. استفاده از ترکیبات طبیعی مانند خاویار برای این منظور بهترین انتخاب به نظر می رسد. عصاره خاویار مملوء از فسفر، پروتئین، اسید های چرب (لیپدها و فسفولیپدها) و اسید آمینه (آرژنین، هیستامین، ایزولوسین، لیزین و میتونین) می باشد. همچنین حاوی آنتی اکسیدانهایی مانند ویتامین های A، C، D، E، Q10 و ویتامین های گروه B وترکیب بسیار ارزشمند اسید فولیک می باشد. عصاره خاویار همچنین حاوی عناصری مثلCu ، Fe، Zn، Mn وSe  بوده که سبب ترمیم پوست و درخشندگی و جوان سازی پوست می شود. آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنول ها و فلانوئید ها و ویتامین  A(رتینول)، پپتیدها بطور مستقیم روی تولید کلاژن تاثیر می گذارند. اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا۶ به جلوگیری از پیری و کاهش التهاب پوستی و پف کردگی دور چشم کمک می کند. اگر پوستتان دچار خشکی زیاد است خاویار غنی از اسیدهای چرب امگا 3 و 6 بوده، که توانایی مرطوب سازی و آبرسانی عمیق پوست را دارد که درخشندگی و لطافت را برای پوست به ارمغان می آورد. مهم ترین ویژگی لیپیدهای موجود در عصاره ی خاویار هیدراته کردن پوست می باشد. کاهش غلظت طبیعی لیپیدها بر روی پوست موجب کاهش محافظت از پوست (لایه خارجی پوست) شده و خطر ابتلا به بیماری های پوستی از جمله خشکی پوست و ایجاد چین و چروک روی پوست افزایش می یابد.

اسید فولیک (فولات) یا ویتامین B9 در عصاره ی خاویار به وفور یافت می شود. این ترکیب محلول در آب بوده و به تولید  RNAوDNA  کمک می کند. اسید فولیك به همراه ويتامین B12 در پروسه ی رشد و تقسیم سلولی نقش حیاتی ایفا می کند. اسید فولیک سبب هیدراته شدن، بازسازی و ترمیم پوست شده و چین وچروک پوست مخصوصا اطراف چشم را برطرف نموده و پوست را صاف و نرم و درخشان می نمایید.

ویتامینE  از ویتامین های ضروری برای انسان است و موجب سلامت و استحکام غشاهای سلولی و محافظت سلول می شود. ویتامین های A و E موجب لیفتینگ وسفت کنندگی پوست می شوند و برای برطرف کردن نشانه‌های پیری بر روی پوست مانند چین و چروک‌ها، لکه‌های تیره روی پوست و نیز جوان‌سازی و شادابی پوست بسیار مناسب می‌باشد. یکی از مهم ترین عملکرد های ویتامین C ،نقش آنتی اکسیدانی این ویتامین است که به همراه ویتامین E، در خنثی کردن رادیکال های آزاد نقش بسزایی داشته به این طریق که فرایند اکسیداسیون را کند نموده و باعث بازسازی سلول های آسیب دیده پوست می شود و سرعت کلاژن سازی را بهبود بخشیده و چین و چروک ایجاد شده روی پوست را برطرف می کند. ویتامین های گروه B باعث تنظیم و بازسازی متابولیسم سلولی می شوند و تمایل پوست به ایجاد لک های پوستی کاهش می دهد و از زبر و خشن شدن پوست جلوگیری می کند و می تواند در تشکیل کلاژن پوست موثر باشد. ویتامین D در تنظیم رشد و تکثیر سلولی و جلوگیری از ازدیاد بیش از حد سلولها جلوگیری می کند. کوآنزیم Q10 یا ( 2و 3- دی متوکسی 5- متیل بنزوکوئینون) قدرتمند ترین آنتی اکسیدان برای محافظت از پوست می باشد، که به تثبیت غشای سلول کمک می کند و سبب حفظ استحکام و عملکرد سلول می شود. این کوآنزیم به حفظ کلاژن و الاستین پوست کمک شایانی می کند. به طور کلی می توان گفت وجود تمامی مواد مغذی موجود در عصاره خاویار دلایل محکمی برای انتخاب آن به عنوان مواد موثره ی فوق العاده برای کرم ضدآفتاب خاویار پرونایس می باشد. این کرم علاوه بر محافظت از پوست در مقابل اشعه هاي مضر آفتاب (UVA ,UVB ,IR) حاوي کمپلکس مواد روشن کننده جهت کاهش رنگدانه سازي و روشن تر نمودن پوست، داراي مواد آنتي اکسيدان طبيعي جهت حذف راديکال هاي آزاد-مقاوم در برابر تعريق و آب، مرطوب کننده، مغذی و جلوگیری از پیری زودرس، پیشگیری از ایجاد لکه های قهوه ای پوست است.

کرم ضد آفتاب خاویار پرونایس به دو صورت رنگی و بدون رنگ برای پاسخ گویی به تمام سلایق و قابلیت استفاده برای خانم ها و آقایان فرموله شده است.

محصول بی رنگ دارای عصاره خاویار می باشد و به راحتی پوست شما را از اشعه های مضر UVA و UVB آفتاب محافظت کرده و در عین حال چین و چروک های پوست را از بین می برد.

محصول رنگی به دلیل وجود فیلترهای UV  فیزیکی علاوه بر فیلترهای UV شیمیایی SPF بالای 50 داشته با پوشش فوق العاده در واقع شما را از نیاز به محصولات آرایشی مانند کرم پودر و... بی نیاز می کند. این کرم فقط یک محصول آرایشی نبوده و با استفاده از مواد ضد چروک و تنظیم کننده چربی، چین و چروک های سطحی و عمیق پوست را از بین برده و از ایجاد جوش جلوگیری می کند و شما مزمان از خواص بی نظیر عصاره ی خاویار موجود در این محصول نیز بهره مند می شوید. پوشش و ماندگاری این محصول بسیار قابل توجه بوده و حداقل به مدت 8 تا 10 ساعت بدون کوچکترین تغییر ظاهری روی پوست باقی می ماند. این محصول ضد آب بوده برای استفاده و پخش شدگی بهتر آن قبل از مصرف از کرم مرطوب کننده روی پوست بهره بگیرید.

کرم ضد آفتاب پرونایس در چهار رنگ، بژ طبیعی، بژ روشن، بژتیره و بدون رنگ تولید شده است. این ضد آفتاب مناسب پوست های چرب و مستعد جوش و آکنه است که در مقابل تعریق مقاوم است همچنین دارای ساختاری بسیار سبک است که محافظ قوی پوست در برابر تاثیرات مخرب اشعه های مضر UVA و  UVBبه حساب می آید.

 

 

 

 

References

[1] - Jolene H. Eat prity.2014. Nutrition for beauty, inside and out. China: Edition 1.

[2] Bucca B. pino A. Almonti A. Forte G. 2014. Toxic metals report Requl. Toxicol pharmcology. 68 (3): 447 – 67.

[3]DeBuys HV, Levy SB, Murray JC, et al. Modern approaches to photoprotection. Dermatol Clin. 2000; 18:577–590.

[4] Tuchinda C, Srivannaboon S, Lim WH. Photoprotection by window glass, automobile glass and sunglasses. J Am Acad

Dermatol 2006; 54:845-54.

[5] Azevedo JS, Viana Jr. NS, Vianna Soares CD. UVA/UVB sunscreen determination by second-order derivative ultraviolet

Spectrophotometry. Farmaco 1999; 54:573-8.

[6] Ortel B, Tanew A, Wolff K, Hönigsmann H. Polymorphous light eruption: action spectrum and photoprotection. J Am Acad Dermatol. 1986; 14:748–753.

[7] Ryckaert S, Roelandts R. Solar urticaria. A report of 25 cases and difficulties in phototesting. Arch Dermatol. 1998; 134:71–74.

[8] Kullavanijaya P, Henry W, Lim HW. Photoprotection. J Am Acad Dermatol 2005; 52:959-61.

[9] Gil EM, Kim TH. UV-induced immune suppression and sunscreen. Photodermatol Photoimmunol Photomed 2000; 16:101-10.

[10] Guarrera M. Age and skin response to ultraviolet radiation. JCutan Ageing Cosmetic Dermatol 1988/89; 1:135-44.

[11]  Lademann J, Schanzer S, Jacobi U, et al. Synergy effects between organic and inorganic UV filters in sunscreens. J Biomed Opt. 2005; 10:14008.

[12] Vergou T, Patzelt A, Richter H, et al. Transfer of ultraviolet photon energy into fluorescent light in the visible path represents a new and efficient protection mechanism of sunscreens. J Biomed Opt. 2011; 16:105001.

[13] Marionnet C, Grether-Beck S, Seité S, et al. A broad-spectrum sunscreen prevents UVA radiation-induced gene expression in reconstructed skin in vitro and in human skin in vivo. Exp Dermatol. 2011; 20:477–482.

[14] Kaimal S, Abraham A. Sunscreens. Indian J Dermatol Venereol Leprol. 2011; 77:238–243.

 [15] Freund RM, editor. A more beautiful you: Reverse Aging through Skin Care, Plastic Surgery, and Lifestyle Solutions. New York Sterling Publishing Co. Inc; 2010

[16] Schlossman D. Sunscreen Technologies for Foundations and Lipsticks. Nice (France): Kobo Products, Inc.; 2001. p. 1-8.

[17] Shao Y, Schlossman D. Kobo Products, Inc. Effect of Particle Size on Performance of Physical Sunscreen Formulas, Presentation at PCIA Conference; Shanghai, China R.P; 1999.

[18] Nguyen U, Schlossman D. Stability Study of Avobenzone with Inorganic Sunscreens, Kobo Products Poster Presentation, SSC New York Conference, December 2001.

[19] Skin Biology Aging Reversal, At Home Use of SRCPs for Different Skin Types and Skin.

[20] Henderson, R. J., Arch. Anim. Nutr. 49 (1996) 5–22

[21] Lukyanenko, V. I. (ed.), Physiological and biochemical state of sturgeon of the Volga-Caspian Region normally and in case of muscle stratification (cummulative polytoxicosis). Rybinsk, Moscow, Russia, 1990

[22]  Sergeeva, N. T., Proc. 33rd International Symposium on Sturgeon, A3-P. Piacenza 1997.

[23] Kim, E.J.; Kim, Y.K.; Kim, M.K.; Kim, S.; Kim, J.Y.; Lee, D.H.; Chung, J.H. UV-induced inhibition of adipokine Production in subcutaneous fat aggravates dermal matrix degradation in human skin. Sci. Rep. 2016, 6, 25616.

 [24] Rivera-Gonzalez, G.; Shook, B.; Horsley, V. Adipocytes in Skin Health and Disease. Cold Spring Harb. Perspect. Med. 2014, 4, a015271.

[25] Scherer, P.E.; Williams, S.; Fogliano, M.; Baldini, G.; Lodish, H.F. A novel serum protein similar to C1q, Produced exclusively in adipocytes. J. Biol. Chem. 1995, 270, 26746–26749

[26] Weiss, R.; Taksali, S.E.; Dufour, S.; Yeckel, C.W.; Papademetris, X.; Cline, G.; Tamborlane, W.V.; Dziura, J.; Shulman, G.I.; Caprio, S. The “obese insulin-sensitive” adolescent: Importance of adiponectin and lipid Partitioning. J. Clin. Endocrinol. Metab. 2005, 90, 3731–3737.

[27] Song, J.; Li, C.; Lv, Y.; Zhang, Y.; Amakye,W.K.; Mao, L. DHA increases adiponectin expression more than e_ectively than EPA at relative low concentrations by regulating PPAR and its phosphorylation at Ser273 in3T3-L1 adipocytes. Nutr. Metab. (London) 2017, 14, 52.

[28] Marotta, F.; Polimeni, A.; Solimene, U.; Lorenzetti, A.; Minelli, E.; Jain, S.; Rastmanesh, R.; Sedriep, S.; Soresi, Y. Beneficial modulation from a high-purity caviar-derived homogenate on chronological skin aging. Rejuvenation Res. 2012, 15, 174–177.

[29] Le Poole HAC. Natural oils and fats multifunctional ingredients for skin care. Cosmetics & ToiletriesManufacture Worldwide, 1995; p: 47-56.

[30] SHAPIRO, S.S.; SALOU, C. Role of Vitamins in Skin Care.Nutrition, v. 17, n. 10, p. 839-844, 2001.

[31] WANG, L.; TSENG, S. Direct determination of D-panthenol and salt of pantothenic acid in cosmetic and pharmaceutical preparations by differential pulse voltammetry. Analytica Chimica Acta, v. 432, p. 39-48, 2001.


تهران – خیابان استاد نجات الهی – خیابان شهید صارمی شرقی – شماره ۳۵ – طبقه اول

ارتباط با داروسازی دکتر جهانگیر در واتساپ
Close and go back to page