فران «پرمون» منحصر به فرد و باکیفیت


فران «پرمون» منحصر به فرد و باکیفیت؛ به گزارش پایگاه خبری اقتصاد لرستان ،شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر در راستای اجرای طرح های توسعه این شرکت در بخش های مختلف از جمله گیاهان دارویی، کشاورزی ، صنعت و … اقدام به تولید وعرضه زعفران درجه یک با برند «پرمون» به بازار داخلی و خارج از کشور نموده است.

 m/فران «پرمون» منحصر به فرد و باکیفیت

این شرکت به عنوان یکی از باسابقه ترین شرکتهای تولید کننده محصولات بهداشتی آرایشی کشور و استان لرستان، فعالیت های خود را با بهره گیری از ظرفیت های « گیاهان دارویی» روز به روز توسعه داده و انواع مختلفی از «محصولات» و «فرآورده های گیاهی» حوزه سلامت و زیبایی را وارد بازار ساخته است.

 

این مجموعه در طول بیش از ۳۰ سال فعالیت خود همواره خدمتگزاری و پاسخگویی به نیازهای اقشار مختلف جامعه ، افزایش کیفیت و جلب رضایت مصرف کنندگان را درسرفصل امور اجرایی و تولیدی شرکت قرار داده و برهمین اساس در زمینه استفاده از« فرآورده های گیاهی و طبیعی» نیز فعالیت های تحقیقی و تولیدی خود را افزایش داده است.

 

ایجاد و راه اندازی سایت تحقیقاتی تولیدی گیاهان دارویی شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر در سال ۱۳۹۴ در شهرستان خرم آباد ،گام مهمی برای اجرایی کردن این برنامه ها بوده است.

 

تامین نیازهای مصرف کنندگان فرآورده های گیاهی و طبیعی

امروز نیز انواع مختلفی از گیاهان دارویی از جمله زعفران« باکیفیت» در این سایت کشت می شود تا با تولید زعفران مرغوب و درجه یک «پرمون» خدمت مطلوبی در راستای تامین نیازها و پاسخگویی به سلیقه ها ونیازهای مصرف کنندگان فرآورده های گیاهی و طبیعی، انجام گرفته باشد.

گفتنی است گونه های مختلفی از گیاهان دارویی از قبیل زعفران ، بادرنجبویه ، اسطخودوس ، مرزنجوش و … جهت تحقیق و تولید در این سایت کشت می شود که تعداد آنها به بیش از ۲۰ گونه گیاهی می رسد.

همچنین با توجه به اقلیم استان لرستان و تنوع ویژه آب وهوایی این منطقه ، گیاه استراتژیک زعفران از ویژگی های بسیار مطلوبی برای کاشت و تولید در این استان برخوردار است.

 

شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر نیز جهت بهره گیری از این ظرفیت ها و ایجاد تنوع بیشتر در محصولات خود، زعفران مرغوب و درجه یک « پرمون» را برای عرضه در سطح کشور و صادرات به سایر کشورها ،کشت و تولید نموده است.

زعفران پرمون از نظر کیفیت ، رنگ و رایحه مطلوب ، شاخصه های اصلی برای صادرات و حضور در بازارهای جهانی را داراست و در سال جاری نیز این محصول باکیفیت توسط شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر در اختیار هم وطنان عزیز، قرار گرفته است.

 m/فران «پرمون» منحصر به فرد و باکیفیت

لرستان و شرایط مطلوب برای کشت زعفران

باید دقت داشت که سال هاست زعفران لرستان به عنوان مرغوب ترین زعفران ایران جای خود را در بازارهای مختلف کشور تثبیت کرده و حال نوبت آن است که « طلای سرخ لرستان» با تدوین برند و بسته بندی مناسب راهی بازارهای جهانی شود.

زعفران گیاهی کوچک و چند ساله به ارتفاع ۱۰ تا ۳۰ سانتیمتر است که از وسط پیاز یا قاعده ساقه آن، تعدادی برگ باریک و دراز خارج می‌ شوند.

 

از وسط برگ‌ هایش نیز ساقه گلدار خارج شده که به یک تا سه گل منتهی می‌شود و گل‌ها دارای ۶ گلبرگ بنفش رنگ هستند که ممکن است در بعضی واریته‌ها به رنگ گلی یا ارغوانی باشند.

گل‌های زعفران دارای ۳ پرچم و یک مادگی منتهی به کلالهٔ سه شاخه به رنگ قرمز متمایل به نارنجی است و قسمت مورد استفاده این گیاه، انتهای خامه و کلاله سه شاخه است که به نام زعفران مشهور است و دارای بوی معطر با طعم کمی تلخ می ‌باشد.

 

استان لرستان به علت موقعیت خاص اقلیمی از تنوع آب و هوایی منحصر به فردی برخوردار است و این تنوع آب و هوایی سبب شده است تا این استان حاصلخیز مستعد کشت انواع محصولات مختلف کشاورزی و گیاهی از جمله زعفران باشد.

زعفران از جمله محصولاتی است که در سال های اخیر با کشت به صورت پایلوت و گسترده نتایج قابل توجهی را در اختیار محققان و تولید کنندگان آن، قرار داده است.

 

بومی سازی کشت محصول زعفران در طول ۱۰ سال اخیر در سطح استان لرستان مورد بررسی قرار گرفته که بر اساس آزمایش های علمی و مستند ، معلوم شد زعفران تولید شده در استان می تواند به عنوان« مرغوب ترین و ممتازترین » زعفران کشور معرفی شود.

زعفران گیاهی است بومی اروپا و آسیا که اغلب به صورت خشک شده به عنوان ادویه و دم کرده استفاده می شود و همان طور که می دانید این ادویه ، ادویه ای گران قیمت است زیرا از حدود ۴۰۰ هزار کلاله گیاه زعفران، تنها یک کیلوگرم از این ادویه را در اختیار ما قرار می گیرد.

m/فران «پرمون» منحصر به فرد و باکیفیت

برخی از خواص عمده زعفران

این گیاه دارای خواص درمانی متعددی است که در ادامه برخی از آن ها ، ذکر می شود.

ضد افسردگی: چای زعفران برای درمان افسردگی نیز استفاده می شود. گزارش شده است که دریافت مقدار زیادی از دم کرده و یا ادویه زعفران موجب احساس شادی و خوشحالی می شود.

پیشگیری از سرطان: زعفران حاوی کاروتنوئیدها است و بر طبق یافته های علمی، این کاروتنوئیدها ایجاد واکنش های مختلفی در برابر کارسینومای سرطانی، توده های بدخیم سرطانی (سارکوما) و لوکمی در انسانها می کنند.

سلامت قلب : مطالعات انجام شده نشان می دهد که چای زعفران از تجمع کلسترول در رگ ها جلوگیری می کند و به این ترتیب از بیماری های قلبی نیز جلوگیری می کند.

کاهش دردهای قاعدگی: در سال های گذشته، زعفران به عنوان یک محرک برای تحریک قاعدگی در زنانی که عادت ماهیانه ی منظمی نداشتند، استفاده می شد.

دم کرده گیاه زعفران هم چنین برای کاهش خون ریزی رحم، تسهیل خونریزی و کاهش درد ناشی از قاعدگی به کار برده می شود.

البته این چای نباید توسط زنان باردار مصرف شود چرا که در تعدادی از تحقیقات دیده شده است که موجب سقط خود به خودی جنین نیز می شود.

تسکین دردهای شکمی: دم کرده زعفران برای دردهای متوسط تا شدید شکمی و قسمت فوقانی شکم موثر است. همچنین دردهای غشای روده ی بزرگ را نیز آرام می کند.

کاهش فشار خون: دم کرده زعفران حاوی موادی است که به آن کروستین می گویند که فشار خون را پایین می آورد. به همین دلیل زعفران به «پیشگیری از افزایش فشار خون» کمک می کند.

خلط آور: دم کرده زعفران موجب تحریک استفراغ و سرفه به منظور تسکین درد سینه، گلو و معده می شود.

فواید دیگر: چای زعفران برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند آسم، سرفه، خشکی پوست، حمله عصبی، گاز معده، سوزش سردل، بی خوابی و انزال زود رس مفید است.

شما عزیزان می توانید زعفران پرمون را در بسته های یک گرمی و سه گرمی با از فروشگاه اینترنتی شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر به نشانی digioff.co تهیه نمایید.


تهران – خیابان استاد نجات الهی – خیابان شهید صارمی شرقی – شماره ۳۵ – طبقه اول

ارتباط با داروسازی دکتر جهانگیر در واتساپ
Close and go back to page